Źródło zdjęcia: link
Lubię to!

Bardzo prawdopodobne, że z określeniem „zero – waste”, czyli „brak śmieci”, już się spotkaliście. Filozofia ta, jak ogłosiła agencja marketingowa Mintel, to najważniejszy trend, który będzie wpływał na rynek kosmetyczny (i nie tylko) w najbliższych latach. Coraz bardziej świadomi konsumenci będą wręcz wymagać od producentów coraz bardziej ekologicznego podejścia do wytwarzania i sprzedaży produktów. Samo ograniczanie ilości opakowań już nie wystarcza.

Zero – waste to nie tylko nie tylko życie bez generowania śmieci. Zgodnie z definicją Zero Waste International Alliance to „zachowanie wszystkich zasobów przez odpowiedzialną produkcję, konsumpcję, ponowne użycie i odzyskiwanie wszystkich produktów, opakowań i materiałów bez ich spalania, wyrzucania na śmietniska (i do atmosfery lub oceanów), gdzie zagrażają środowisku i zdrowiu człowieka”. Bycie w 100% zero – waste wydaje się być jednak niemożliwe do zrealizowania. Przecież nawet jeżeli będziemy chodzić na zakupy z własną materiałową siatką czy hodować zioła na swoim balkonie, to zdarza nam się zamówić coś przez Internet. A zakupy ze sklepów internetowych nie przychodzą „luzem”. Nie oznacza to jednak, że każdy nas, na miarę swoich możliwości, może przyczynić się do generowania mniejszej ilości odpadów. Można kierować się zasadami:

 

OCEŃ CIEKAWOSTKĘ:
(1 gwiazdka -ciekawostka zupełnie mi się nie podobała,
10 gwiazdek – rewelacyjna ciekawostka, proszę o więcej takich tematów)
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars6 Stars7 Stars8 Stars9 Stars10 Stars (37 votes, average: 8,57 out of 10)

Loading...

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ:

– USTAWA O PRODUKTACH KOSMETYCZNYCH klik

– JAK „ZIELONY” JEST SKŁADNIK KOSMETYCZNY? klik

– ALTERNATYWA DLA MIKROPLASTIKU klik

 

ŹRÓDŁA:

1. Ogłoszenie trendu „zero – waste” jako najbardziej wpływowego w najbliższych latach klik   klik 

2. Definicja zero – waste klik  

3. Jak żyć zero – waste? klik   klik   klik